Naši deváťáci přizvali ke spolupráci osmáky – a už v lednu začali tvořit program pro učitele tak, aby si letošní Den učitelů opravdu užili. Pracovní název Happy day pak zůstal jako oficiální název pondělka 28. března 2011.
Inspirováni loňským projektem AKNATEMS, kdy se na výuce za katedrou střídali zájemci z celého druhého stupně, pokračovali a jak se zdá, založili tím další tradici naší školy. Včas si rozdělili, kdo se kým stane, přes samosprávu dohodli technické záležitosti – rozvrh, vysvětlení zkratek v něm, termíny k získání obsahu učiva od učitelů atd. Také bylo nutné vytvořit opravdovou sborovnu v kuchyňce – její atmosféru téměř stejnou jako o pár metrů dál vytvořili vyučující junioři pozoruhodně dokonale.
A učitelé se stali žáky. Většinou se poznalo, kdo je kým nahrazen hlavně podle jmenovek, učebnic pod paží a taky podle toho, kdo z učitelů mu byl v patách a zvědavě čekal, co se bude učit …A aby to bylo dokonalé se vším všudy – i jindy nedotknutelný učitelský stůl v jídelně přátelsky přijal neobvyklé osazenstvo…O tom, jestli to byl HAPPY den i pro mladé vyučující, se dočtete z autentických postřehů právě teď:
- Učila jsem 2. B jen 4 hodiny a…obdivuji učitelky a učitele, lehká práce to není. Denisa Čermáková
- Děti pilně pracovaly, měla jsem trému, na každou moji otázku se přihlásilo alespoň 6 dětí a je těžké vybrat si, komu dáte slovo. Denisa Gruberová
- Pondělní den byl zvláštní, pochopila jsem, jaké to je, když děti neposlouchají a po této zkušenosti vím, jak je těžké být učitelem. Kája Kielerová
- V den, kdy jsme si vyměnili s učiteli roli, jsem na ně změnila názor, je těžké učit a člověk potřebuje hodně trpělivosti. Obdivuji naše učitelky, že to takhle zvládají. Katka Boháčová, Julie Jančičková
- Já jsem byl svými spolužáky učen – a vidím to tak – stejně jsou opravdoví učitelé lepší, protože mají léta praxe a zkušeností. Lukáš Kováč
- Byl to dobrý den, klidně bych si ho zopakovala. Šárka Pátková
- Byl to asi jeden z nejhezčích pocitů za celý život a zároveň nejtěžší práce, jakou jsem kdy dělal. Učil jsem zeměpis a angličtinu v VI. A a v VII. A. A byla to nádhera učit. V ten den jsem pochopil, co cítí učitelka nebo učitel, když učí, proč svoji práci dělá. Kyrylo Savenko
- Můj den začal příjemně, byl jsem strašně natěšenej na IV. A, ale musel jsem i suplovat za nepřítomnou kolegyni Auterskou- Witzovou. Den utíkal a hlavně poslední minuty. Přál jsem si, abych mohl učit alespoň ještě den. Byl jsem štastný, že jsem učil a smutný, že je konec. Patrik Vu Duc Anh
- Oblíbila jsem si velice 1. stupeň, nejradši bych znovu učila první třídu, připomnělo mi tomě v první třídě, jak sedím v lavici a čekám na úkoly. Bavilo mě učit matiku a poslouchat děti, jak se učí číst. Lucka Pokorná
- Nejvíc mě bavila třída I. B, protože s malými dětmi se dá tvořit tolik zajímavých věcí, i když by bylo potřeba víc času. Veronika Fejfarová
- Happy day u nás připomínal narození UČITELE NÁRODŮ KOMENSKÉHO, učila jsem i suplovala. V osmé třídě jsem se nejvíc zasmála. Paní učitelka vzala výměnu rolí opravdu důkladně a byla z ní přesná osmačka se žvýkačkou, i našimi ostatními kulišárnami. Anna LancmanováZe začátku jsem se bál nebo styděl, ale měli jsme fajn třídy VI. B a VII. A, bavilo mě tam učit a byla i legrace, i klid i hodně práce. Patrik Šíša
- Líbila se mi přestávka ve IV. B, všichni spolu vycházejí, hrají hry – když porovnám je a nás, tak by vyhrála čtvrtá b. Jakub Vilimovský
- Učení prvňáčků se mi velmi líbilo, ale zjistila jsem, jakou trpělivost musí mít učitelé. Denisa Štáfková
Tak to mělo být jen pár postřehů od deváťáků , OSMÁCI ZAZNAMENAJÍ SVOJE DOJMY ZA ROK, AŽ SE V BŘEZNU POSTAVÍ ZASE ZA KATEDRU JAKO DRUZÍ NEJSTARŠÍ VE ŠKOLE HNED PO UČITELÍCH – a je z toho článek, který o něčem vypovídá…
MY UČITELÉ DĚKUJEME ZA VESELOU, DŮSTOJNOU A MILOU OSLAVU DNE UČITELŮ a přejeme všem deváťákům pohodu v období přijímacího řízení a hodně chuti a sil najít své místo v životě.
/příspěvky žáků byly zkráceny a jazykově upraveny, obsah zůstal autentický/
-ič-