Projekty EU
Od 1. 9. 2020 žáci ZŠ a MŠ Na Smetance vstoupili do projektu Erasmus ve spolupráci se školami ve Španělsku a Polsku. Některé projektové aktivity musely být přesunuty z důvodu nepříznivé pandemické situace.
Z důvodu pandemie probíhaly některé aktivity online, např. soutěž o oficiální logo projektu, která proběhla mezipředmětově v hodinách anglického jazyka a výtvarné výchovy, nebo psaní dopisů spolužákům ze zahraničí za účelem vzájemného poznání. Součástí analýzy filmu s ekologickou problematikou bylo natočení krátkého videa, ve kterém studenti shrnuli svým zahraničním spolužákům děj filmu. Žáci se zúčastnili videokonference pořádané organizací UN Refugee Agency na téma udržitelný rozvoj a migrace.
Počínaje zářím 2020 jsou naši žáci 7. ročníku zařazeni do projektu Erasmus+ společně se školami v Polsku (Nowa Iwiczna) a Španělsku (Valencie). Téma našeho projektu se zaměřuje na ekologii a environmentální problémy, kterým naše planeta čelí každý den.
Žáci na začátku školního roku tvořili v rámci výtvarné výchovy loga, která jsou nyní k vidění na nástěnce před třídou 7.B.Přestože se v tomto školním roce žáci nemohli z důvodu celosvětové pandemie osobně potkat se svými spolužáky ze zahraničí, stihli si vyměnit dopisy a poznat se touto psanou formou. Další virtuální aktivity jako je např. e-Twinning žáky stále do konce června čekají.
Název projektu: ZŠ Na Smetance 23
Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_023/0007505
Zahájení realizace projektu: 1.9.2017
Ukončení realizace projektu: 31.8.2019
Délka realizace: 24 měsíců
Výše podpory: 825 988 Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Naše škola se stala úspěšným žadatelem v rámci 02_16_023 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Projekt je kombinací aktivit z těchto oblastí: osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ a extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ.
Cílem projektu je osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v kurzech zaměřených na čtenářskou a matematickou gramotnost, cizí jazyky, mentoring a inkluzi, vzájemné spolupráce v oblasti čtenářské gramotnosti a matematické gramotnosti, a extrakurikulární rozvojové aktivity jako je doučování žáků ohrožených školním neúspěchem.